Pages

Subscribe:

Sunday, August 24, 2008

قيراط حظ ولا فدان شطارة

الدنيا لخبطيطة

والتيته ف الننا .. والننا في التيته

الدنيا فيها البدع

ولسه ياما نشوف

ارقص بخفة ودلع

اللعب ع المكشوف

قلب الحليوة انخلع

ولسه غاوي كسوف

كسم ام الشرف

كسم ام الخوف

كسمه شعر ودقن

كسمه دقن وشنب

وكسم اللي يقرالي

ويقولي فين الادب

انا قلبي داب واتبري

والصبر اجيبه منين

دا باينه اكل الخرى

مكتوب عليك يا جبين

هي الحياة كدا ليه

بقي ليها لون تاني

اسود مقلم ألم

غامقة وبهتاني

شايلاني قال للزمن ؟؟

ولا انت نكراني ؟؟

عارفاني صح بصحيح ؟؟

ولا انت جاهلاني ؟؟

انا عايز اقولك انا

جوهرة وماسة

انا كنز جاي م السما

بس انت مش حاسة

دي بلدنا ع الترعه

تعبت وصابها الدود

وطلعت م القرعه

والحق مش موجود

وانا امي مش قرعه

ولا عقلي كان محدود

فــفهمت ايه اللعبة

وعرفت ليه مطرود

وان صاب كلامي غموض

معلشي مش قصدي

انا اصلي غاوي غموض

دي غية وانا غاوي

وان يوم عجزت الفهم

معلشي هتعدي

وان زرجنت ويالك

فالعهدة ع الراوي